Afrikas barn

Sitter och kollar på McFly's låt You got a friend på youtube. Shit, jag blir tårögd! Kan nog ha lite att göra med att jag tänker alla små Moçambiquebarn som jag själv träffade när jag var där. De fick i alla fall gå i skolan och så. Så tänk alla de som inte kan, stackare :( Usch jag vill tillbaka till de små barnen. Vill kunna hjälpa på något vis. 
Här kan ni kolla på låten: McFly - You got a friend i alla fall. Jag rekomenderar det, jag älskar låten, klippet och dem! De är underbara engelska pojkar. Pojkar med rött hjärta och röda näsor. 


Sedan att allt det här med Afrikas horn gör så att jag mår dåligt. De första siffrorna jag fick höra var att de hade ett läger för 90 000 pers. Men det kom 1500 personer varje dag dit. Problemet var att de var redan 370 000 som försökte bo där. Och det var för flera veckor sedan. Hemskt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0