Elin tycker

Det är meningen att jag ska veta vad jag vill göra nu. Det är meningen att jag ska gå i skola eller jobba. Det är meningen att jag ska veta allt om framtiden. Eller ja, det verkar i alla fall som att alla tycker de där. Sedan när man berättar sin dröm för dem så säger de att de inte går. Vadå inte går? Det är folk som ni som gör att det inte går. Ni släcker folk drömmar. Jag har fått höra gång på gång att det är omöjligt att bli skådespelare (ja, den drömmen har slocknat nu) och fotograf (den drömmen lever än). 
Jag vet att det inte är lätt, men vad i livet är lätt egentligen? Borde inte man stötta varandra så att det inte blir lika svårt? Det är i alla fall vad jag tycker. Och jag kanske inte kommer in på någon fotoskola alls, men då är det så, då får jag försöka lösa det då. Men låt mig i alla fall (och låt andra, såklart) få testa om min dröm kan gå i uppfyllelse. Stötta och ställ inte folk mot väggen, det är så jobbigt att ständigt försöka skydda sig och sin dröm.
/en arg elin. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0